Prisbelønnet DLW-kvalitet – designpriser

I løbet af de sidste år har DLW Flooring modtaget en lang række velrenommerede designpriser. Den traditionsrige virksomhed deltog i uddelinger både for innovative produkter og for kommunikationskoncepter og kreative messestande. De sidste års priser er et godt bevis på den høje design- og arkitekturkompetence hos DLW:

Good Design

2010, DLW Linoleum

 

 

Universalpreis

2009, DLW Linoleum


 

 

Trade Fair Design Annual

Med i alt tre arkitektonisk interessante messestande er DLW Flooring kommet på forsiden af "Trade Fair Design Annual".

Dette er en særlig udmærkelse for den fornemme og iderige udformning udført af projektleder Sabine Burkhard-Dürrs hånd i samarbejde med betydelige arkitektfirmaer.

 

 

Trade Fair Design Annual 2015/16

Messestand BAU 2015, SOMAA. Architekten

Trade Fair Design Annual 2013/14

Messestand Bau 2013, Ippolito Fleitz Group

 

 

Trade Fair Design Annual 2006/07

Messestand Domotex 2006, Schindlerarchitekten

Virksomheds- og markedsføringspriser

Den fantastiske kontakt til arkitekter har betydet, at DLW Flooring har fået tildelt en lang række virksomheds- og markedsføringspriser! Architect's Darling, innovationsprisen AIT og APA Architects Partner Award.......

Architect's Darling

2016, Fjedrende gulvbelægning i guld

2014, Fjedrende gulvbelægning i guld

2012, Fjedrende gulvbelægning i guld

APA

2014, Gulve, i guld

2013, Gulve, i guld

2012, Gulve, i guld

2011, Gulve, i guld

2010, Gulve, i guld

 

 

Award innovation AIT

2010, DLW Linoleum, Lino Art

2009, DLW Linoleum, Uni Walton

2005, DLW Linoleum

2005, DLW Vinyl

2005, DLW LVT

Præmierede messestande

DLW FLoorings præmierede messestande: BAU 2015 München, BAU 2013, München, Euroshop 2008, Düsseldorf, Domotex 2006, Hannover:

BAU 2015, München

Vores slogan: ”Afsløring af bæredygtigheden”

Selv om den besøgende langt væk så en farverig, changerende messestand, fik gæsten alligevel på afstand det første blik ind i det indre. De brogede bøger kunne gæsterne selv fjerne og tage styk for styk og dag for dag blev mængden af matrialer udtyndet , så standens spændende indre kom til syne.

Udkastet til den dynamiske messestand stammer fra firmaet SOMAA.Architekten fra Stuttgart. Det viste, hvordan man kan virkeliggøre et enestående rumkoncept med bæredygtige DLW gulvbelægninger.

Bæredygtighedsprincippet blev anvendt konsekvent på messestanden. Højdepunktet på den 155 m² store stand var afsløringen af vores ekstraordinære, naturlige produkt Naturecore. Naturecore er virkelig en innovation, hvormed vi har skabt en ny produktkategori, nemlig DLW luksuslinoleum. Præsentationen af Naturecore var en overraskelse til gæsterne på BAU!

Som et træs hjerte, stammen med dens årringe, opstod der ved hjælp af skiftende linjer og bånd forskellige zoner på standens indre med forskelige gulvbelægninger: Naturecore og Uni Walton. Ved vejledningsbordene var der plads til komponenterne i linoleum og Naturecore. Kork, kalksten, træ, linolie og jute har hver deres plads og er indirekte med til at berige samtalerne.

BAU 2013, München

Med en strålende, broget messestand sørgede DLW Flooring på Bau 2013 for et virkeligt blikfang. Samtlige overflader var belagt med et komplekst, strengt geometrisk tilskæringsmønster af linoleum. I den forbindelse stødte den nye kollektion Lino Art Linea effektfuldt sammen med linoleumskollektionen Colorette – Festival of Colour.

Udkastet stammer fra Ippolito Fleitz Group fra Stuttgart: Et tredimensionelt orkester af farver og former. En polygonal siddetrappe udgjorde en separat og rolig kommunikationszone, der udelukkende var lavet af Scala-designfliser. Herfra kunne man også se skærmen, hvorpå der kørte en PowerPoint-præsentation om linoleum med farverige referencer.

Med denne spektakulære messestand, en rumlig materialecollage, gjorde vi det mere tydeligt for kunder, arkitekter og planlæggere, at de bæredygtige gulvbelægninger fra DLW er moderne og trendy, men også stilfulde og elegante.

Euroshop 2008, Düsseldorf

Messestanden blev udformet af arkitektfirmaet Ippolito Fleitz Group fra Stuttgart. Den viste meget effektfuldt mangfoldigheden i DLW’s produktpallette.

Grundfladen var diskret, holdt helt i hvidt. Hen over den var der en regulær eksplosion af produktmangfoldighed: Luksusvinyl og nålefilt, men også linoleum og vinyl. Den fantastiske virkning på afstand blev opnået ved, at den maksimale højde på 6 meter blev udnyttet fuldt ud. Standen var åben på de 3 sider og fungerede som platform for kommunikation. Dette kommunikationsområde dannede som elliptisk storform endnu et fokuspunkt, når gæsten nærmede sig. Det virkede både storstilet og indbydende. Helt i midten af ellipsen var baren samlingspunkt for møder og forplejning.

Domotex 2006, Hannover

Ride på bølger? Den sorte kasse med den udstansede bølge gav en forbløffende optisk effekt og formidlede et spraglet, abstrakt, plakatagtigt budskab. Som en stor puslespilsbrik ansporede det fascinerende billede uvilkårligt til berøring.

Farvestriberne af forskellige DLW-gulvbelægninger løftede standens indre op fra den sorte yderside. Den besøgende fik lyst til at gå ind på standen og udforske alt.

Messestanden blev udformet af arkitektfirmaet schindlerarchitekten fra Stuttgart.