Lejla Krstic, CONCEPT DISTRICT

rapporteret på SUPERMARKET Bikini Berlin

Hvad forbinder du personlig med projektet?

Det er et stort privilegium ved sådan koncept at blive involveret lige fra begyndelsen. Som arkitekt vokser man sammen med mærket. Jeg har lært utroligt mange dejlige mennesker at kende, og jeg arbejder stadig sammen med dem, og forhåbentlig vil vi kunne færdiggøre endnu flere projekter sammen.

Hvornår er en butik for dig arkitektonisk vellykket?

Når kunden får en positiv fornemmelse, når han/hun føler sig godt tilpas og gerne vender tilbage.

Hvor økologiske skal byggeprodukter være?

Som planlæggere og arkitekter er vi i en position, hvor vi kan satse på omstilling til økologiske byggeprodukter og tage hensyn til dette ved valget af produkter. Derved påtager vi os ansvar og er med til at reducere ressourceforbruget.

Hvis vi nu ser ud i fremtiden: Hvordan vil butikker efter din mening udvikle sig?

Funktionerne vil fortsætte med at overlappe hinanden, afviklingen af købet og købsoplevelsen vil sikkert blive endnu tættere knyttet sammen.

Ved begyndelsen af enhver planlægning står …?

...ideen.

Hvilken plads har gulvet i planlægningen af bygningen?

Gulvbelægningen kan føre et rum i enhver retning. Den påvirker i høj grad brugerens rumfornemmelse.

Hvorfor har I bestemt jer for DLW Flooring?

Vi var på jagt efter en gulvbelægning af naturlige og fornyelige råstoffer, der samtidig tilfredsstiller vores designkrav – derfor bestemte vi os for linoleum. Uni Walton i tonen "racing green" har overbevist os med det samme. Haptikken, farven og den hurtige læggetid - det var de afgørende faktorer.

CONCEPT DISTRICT beskæftiger sig ikke kun med arkitektur og indretningsarkitektur. Teamet koncentrerer sig også om den visuelle kommunikation - i den forbindelse er nye metoder ikke udelukket. Som f.eks. et online-showroom i skærmstørrelse, hvori håndlavede produkter af høj kvalitet kan præsenteres.

om CONCEPT DISTRICT